صدای مشاور

مشاوره تحصیلی

صدای مشاور

مشاوره تحصیلی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اطلاع از حداقل رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم جهت برنامه ریزی مطالعه برای کسبرتبه قبولی در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم از اهمیت بسیاری برخوردار است. سهمیه بومی گزینی تاثیر قابل توجهی در قبولی و انتخاب رشته فرهنگیان خواهد داشت. در این مقاله حداقل رتبه لازم برای دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم مورد بررسی قرار گرفته است. دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان سه ساله شد برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک نمایید.

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم 97 – 98

رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم تحت تاثیر مستقیم سهمیه ها نظیر سهیمه بومی گزینی خواهد بود. با توجه به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته محل های دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم برای بومی های هر استان مجزا می باشد. توجه داشته باشید که فقط اجازه انتخاب رشته محل های استان بومی مربوط به خود را خواهد داشت. قبولی در دانشگاه فرهنگیان دارای دو مرحله می باشد. اگر رتبه ای مشابه با رتبه داوطلبی که در سال گذشته مورد پذیرش این دانشگاه قرار گرفته است، این موضوع به معنی قبولی قطعی شما در دانشگاه تربیت معلم نخواهد بود زیرا داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باید مصاحبه انجام دهند. بعد از مصاحبه شفاهی و قبل از اینکه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به علت تغییر نیاز به نیروی استخدامی در آموزش پرورش تکمیل گردد و با توجه به تغییرات احتمالی دیگر ، برای پذیرش دانشجو ، قبولی قطعی و پذیرش در این دانشگاه تعیین خواهد شد.

داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از رتبه مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلماز نرم افزار تخمین رتبه کنکور 97 استفاده نمایید.  برای استفاده از این نرم افزار روی لینک آبی کلیک نمایید.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم طی برگزاری جلساتی توسط سازمان برنامه و بودجه و اخیراً توسط سازمان امور استخدامی، برگزار گریده است به این صورت است که معیار پذیرش به شیوه از بوم برای بوم می باشد. اما دانشجویان به تناسب ظرفیت‌های  پردیس‌ها، در بین پردیسها توزیع می‌شوند، به همین دلیل ممکن است کسانی که پذیرش می شوند در جایی دورتری از محل زندگی تحصیل کنند. بعد از اعلام دوبرابر ظرفیت، در ادامه مصاحبه‌هایی برای سنجش صلاحیت‌های عمومی و تخصصی افراد انجام می‌دهیم. در این مصاحبه‌ها جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنها نهایتا با موفقیت در این دوره، پذیرش خواهند شد. کسب نمرهء علمی کل 6500 و بالاتر، پایه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، ضمن اینکه داشتن معدل کل  15 در دوره دوم متوسطه، پایه‌های اول و دوم و سوم دورهء دوم متوسطه و حداکثر 22 سال سن، از دیگر شرایط ضروری پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است. پذیرفته شدگان قانون متعهدین وزارت آموزش و پرورش یک دریافتی خواهند داشت که از همان ابتدای ورود به  دانشگاه و استخدام در آموزش و پرورش به آنها پرداخت می شود و در مقابل آنها نیز متعهد می شوند که دو برابر مدت تحصیل خود یعنی حداقل به مدت هشت سال به آموزش و پرورش تعهد محضری بدهند که در این دستگاه خدمت نمایند. افراد باید قبل از 26 سالگی درس‌شان تمام و وارد خدمت آموزش و پرورش بشوند. اخیرا حدود 10هزار نفر دانشجو از دیپلم و 10 هزار نفر دانشجوی مهارت آموز از لیسانس مورد پذیرش دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان قرارگرفته اند. دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه نیازهای سال 99 دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مشخص شده است، اعلام نموده که اغلب نیروهای مورد نیاز در گروه مردان است. به همین منظور دانشگاه فرهنگیان امسال حدود 10 هزار نفر دانشجو را پذیرش می کند که حدود 4 هزار نفرشان دختر و بقیه دانشجوی پسر هستند.



مطالب مرتبط :











  • ۹۷/۰۷/۲۸
  • moshaver tahsili

فرهنگیان

نظرات (۲)

سلام ببخشید معدل من 14/74 است اگر رتبه منطقه سه من کمتر از 4000 یا 3000باشد امکان دارد  برای گزینش دعوت شوم

6غغغغغغغفقبلرذفقب6لذرفبفبذبذبلذب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی